26 Ekim 2018 Cuma

Rekor Kırmızı Benekli Alabalık

    Rekor Kırmızı Benekli Alabalık

#BrownTrout
Brown Trout (Kahverengi Alabalık)
Salmo Trutta
Salmo Trutta Lacustris
“Alabalık”
Kimine çok basit gelebilecek olan bu kelime bizim balık avı sevdalısı dostlarımızın bir kısmının yüreğini hoplatır ve adeta yüreğini yerinden çıkartır. Bir kısmınında pek ilgisini çekmez (aslında çok çeker) çünkü ona ulaşmak pek mümkün değildir (hele ki böylesine) kıçını yerinden kaldırabilen de pek azdır.


Çok ani gelişen bir planla Karadeniz'e doğru yola çıkmak icap ediyordu, adının anılmasını istemeyen değerli bir Abimin sayesinde bir çok kişinin zikrettiği bir meraya nokta atışı gidecektik. Henüz Ankara’dayken fotoğraflar videolar, gök kuşağının tillahı, kırmızı benekliler gaz vermeler bir bakmışsınız meradayız ve oltalar suyla buluşmuş ortam çok keyifli ama fazlasıyla gürültülü bir kaç balık kandırmıştık avlandığımız parkurun altında muhteşem bir göl oluşmuş burada biraz fazla oyalanmıştık fakat güzel balıklar kandırabilmiştik.


Biraz yukarıda suyun döndüğü yerde çok güzel bir çağlak altını gözüme kestirmiştim yukarıdan dökülen su çok güzel bir gölet oluşturmuş fakat bir türlü ilerleyememiş tim. Sonunda kararımı verip usulca noktaya yaklaştım tam atışımı yaptığım anda hemen yanımızdan ve biraz yükseğimizden geçen yolda bir araç durdu bir şeyler söylüyor fakat su sesinden anlayamıyordum.
Yukarıdan dökülen suyun içine kondurduğum yemimi bir balık kapmıştı misinam öyle bir gerilmişti ki anlatamam çok seri bir şekilde sarmaya çalışıp balığı kepçelemeyi planlarken yoldaki araçtan inen amca hala bir şeyler anlatmaya çalışıyordu ve bu arada sırtını gördüğüm ve gördükten sonra pek bir şey hatırlamadığım 🤨 kırmızı benek ortalığı bayağı karıştırmıştı balığı zapt etmeye çalışırken bir yandan da aşağıdakilere seslenip bağırarak kepçe yardımı isterken gürültüden kimsenin beni duymadığını fark ettim, yoldaki amcanın aşağıdakileri uyarmasıyla şükürler olsun değerli abim gelmiş ve balığı kepçeleye bilmiştik.


Zangır zangır titriyordum hayatımın kırmızı benekli si kepçedeydi herkes çok rahat davranıyordu ama ben uçmuş durumdaydım. Bu balık tahminime göre 15 yaşında erkek bir Kahverengi Alabalık, düşünsenize yıllardır benim onu yakalamam için sanki beklemiş.
Fotoğraflar arasında göreceksiniz balık son bir kafa darbesi daha yapsaydı yemden kurtulup gidecekti ve bir fotoğraf karesi dahi alamadan içimde bir yara olarak sonsuza dek üzülecektim.
Beni misafir eden ve ağırlayan dostlarıma sonsuz teşekkürler 🙏🏻 buz gibi havada üşenmeden demleyip içimizi ısınmasına sebep çayın tadı hala damağımda.
Bölgedeki arkadaşlara dostlara naçizane tavsiyem geleneksel yöntemlerden kurtulun sıyrılın ortaya daha güzel işler çıkacak emin olun.


Ekipman Bilgisi;
#MajorCraft #Finetail 180cm 2-10g Gerçekten efsane...
#Shimano #Cardiff 2000hgs
#Daiwa #Jbraid 0.06mm
#MajorCraft #Jigpara 3gr Keimura UV
En iyi avlar emek veren bütün dostların olsun.
Edebiyle avlanan avına ve avlağına saygı duyan bütün dostlara Rast gelsin dileklerimle...

2 yorum: