20 Kasım 2015 Cuma

Drop Shot Tekniği Onur Fırat Polat

Drop Shot Tekniği ile Tatlu Su Levreği PERCH

Son bir kaç yıldır denemeye başladığım bu yöntemi, siz değerli oltacılara dilim döndüğünce anlatmak istiyorum. Drop Shot tekniği yada Dropshoting özellikle Avrupalıların ve dünyada binlerce balık avcısının çok sıklıkla kullandığı bir avlanma disiplinidir. Tatlı su ve tuzlu su balıklarını bu yöntemle kandırmak oldukça kolaydır.

Tatlı sudaki tecrübelerime dayanarak söylemeliyim ki drop shotting tekniğinde verimli zamanlar sonbahar aylarından başlar ve kış aylarında bu verim iyice artar. Bunun mantığı ise havaların soğumasıyla birlikte balıkların derinlere çekilmesidir. Kişisel olarak Drop Shotting yöntemini genelde Tatlısu Levreği (Perch) avlarken çok sıklıkla kullanıyorum ve ciddi anlamda başarılı sonuçlar elde ediyorum.


Drop Shot Tekniği Nasıl Uygulanır:
Normalde kullandığımız spinning takımlarını kullanarak ya da bu iş için özel üretilmiş kamışları makinalarımızla tamamlayıp kullanabiliriz. Dışarıdan araştırılıp bakıldığında bu yöntemi uygulamanın zor olduğunu ya da bizim sularımızda verim elde edilemeyeceğini düşünen bir çok kişiyle karşılaştım. Aksine işin içine girince ve üç beş av yaptıktan sonra çok kolay ve hedefe hızlı ulaşılabilecek bir yöntem olduğunu anlayacağız.



İlk bakışta at çek spin tekniğine benzediği düşünülür ama at çek balıkçılığının aksine zokamızın ya da kurşunumuzun ağırlığını kullanarak dibe batırdığımız yapay balığımızı sürekli dipte olacak şekilde çok yavaş bir sarımla sektirmeliyiz.  Balık avlamayı seviyorsanız şiddetle bu yöntemi kullanmanızı tavsiye ederim, beni takip eden arkadaşlarım ve benden tavsiye isteyen insanlara özellikle tatlı su levreği avlarında bu yöntemi tavsiye ederim ve hep güzel sonuçlar elde ederiz. En basit silikonlarla bile bu yöntemi icra edebilir ve hedef balığımıza göre silikon, zoka ve iğneler seçip takımımızı hazırlayabiliriz.



Tatlı Su Levreği (perch) için avlağımızın derinliğine göre bir zokaya monte ettiğimiz silikon ile şema 1’deki gibi bir düzenek hazırlayarak direkt cephemize doğru atış yapalım. Sahte balık silikonumuzun dibe batmasını bekleyelim. Sahtenin dibe ulaştığını anladığımızda misinamızın boşluğunu alıp minik kamış darbeleriyle yemimizi sektire sektire, yavaş yavaş kıyıya doğru çekelim. Aşağıdaki şemalardan kafamızda canlandırarak ve sanal ortamlardan drop shot videolarını izleyerek bu yöntemi daha iyi kavrayacaksınız.


Ben 7 ve 13 metre derinlikte avlandığım bir ortamda 7 gr ve 10 gr’lık zokalar tercih ediyorum ve bu zokalara 5-10 cm arası silikonlar monte ediyorum. Genelde kullandığım kamış 3-18 gr atarı olan micro jig için özel üretilmiş bir kamış ve bu kamışla birlikte 2000’lik bir makine. Misina olarak ise 0.8 ve 0.10 mm’lik ip misinaları tercih ediyorum


Drop Shot tekniğiyle ilgili size aktaracaklarım şimdilik bu kadar. Önümüzdeki yazılarda tecrübelerimi sizlerle paylaşmaya devam edeceğim. Özel olarak bana sormak istediğiniz sorular olursa aşağıdaki e-posta adresinden sizlere yardımcı olabilirim. Aşağıda fotoğraflarda görülen avlar genelde sabahın ilk ışıklarında gerçekleştirilmiştir ve neredeyse tamamı tekrardan videoları çekilerek yakalanıp salınmıştır.


Edebi ile avlanan ve avına sayğı duyan Oltacı dostlara RASTGELSİN....

Onur Fırat POLAT

2 yorum: